Trappe vask

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #9067
      Anonym
      Gæst

      Hej.
      Jeg bor i en Opgang med 7-8 lejelejligheder, hvor vi efter vores lejekontrakt selv skal vaske trapper, men vi har modtaget et brev fra udlejer om trappe vask hvor de skriver:
      Gennem længere tid har de konstateret at trappevasken i mange af vores ejendomme desværre ikke fungerer tilfredsstillende.

      De har har så hyret et rengørings selskab der vil komme 1gang pr. uge til alm. trappe vask og hver 2. mdr. hovedrengøring og “pludselig” også vinduspudsning.

      Prisen for trappevasken har de sat til 160,- pr mdr, som automatisk bliver trukket over husleje-opkrævningen.

      Så er mit spørgsmål om de bare sådan må det?
      Vi modtog brevet 27apr08 og ordningen skal starte 01aug08.
      Jeg synes jo at 160kr/mdr pr. lejlighed for en gang vand på trappen hver uge er vildt meget…

      Er det sådan at vi skal ha skrevet en ny lejekontrakt hvor det er skrevt med ind i, eller kan vi nægte os at gå ind under deres ordning, og bare fortsætte som vi altid har gjort, altså selv at vaske vores trappe???? Det er jo et generalt tiltag de har lavet i alle deres opgange (Og der er mange rigtig mange).

      Håber i kan hjælpe.
      Hilsen Dan

    • #9068
      Anonym
      Gæst

      Det er ikke umuligt for udlejer at få indført fælles trappevask, som udlejer står for, MEN hvis han vil have (yderligere) betaling for det, skal dette varsles som en lejeforhøjelse efter lovgivningens regler. – Det du præsenterer er IKKE lovligt gyldigt som lejeforhøjelsesvarsling, og er derfor principielt ugyldigt.
      Jeg vil meget kraftigt anbefale at I snarest muligt opsøger videre assistance i en lokal lejerforening: http://www.dklf.dk/DL/LFindex.htm

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.