Udlejer mener jeg skal betale for ny dør

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Udlejer mener jeg skal betale for ny dør

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #18935
      Heidi1984
      Deltager

      Hejsa

      Min havedør lukker ikke længere tæt og jeg har kontaktet udlejer for at få kigget på den. Der suser ind når det blæser udenfor, så meget at gardinet blafre.

      Han kom for 2mdr siden og kiggede og konstaterede at der skulle ny dør til da låsemekanismen nederst i døren ikke længere virker.

      Jeg har så skrevet til ham 2 gange siden fordi jeg intet hørte.

      Han skriver idag at hvis der ikke er tegn på indbrud, så skal jeg skifte den for egen regning.

      Det mener jeg ikke er rigtigt?

      Der står intet tilføjet i min kontrakt under pkt 11 om at jeg står for udvendig vedligehold.

      Jeg henviste til lejeloven men det var han hvis ligeglad med, da han mener jeg har ødelagt den.

      Skal jeg virkelig betale ?

    • #18937
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Hej Heidi

      Det er udlejer, der har pligten til at forny døren. Hvis han kan bevise, at du har ødelagt døren ved uforsvarlig adfærd, kan han eventuelt ved en retssag tvinge dig til at betale, men det er der jo ikke tale om.

      Du kan indbringe sagen for huslejenævnet i din kommune, som kan give udlejer påbud om at bringe døren i orden.

      Meld dig ind i Randers Lejerforening og få bistand i sagen. Se kontaktoplysninger under Lejerforeninger.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.