Husdyr

Tagget: 

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #19633
      nicchest
      Deltager

      Jeg bor i almennyttig bolig hvor 2 husdyr, Hund el kat er tilladt pr lejemål
      Jeg har to hunde en pa 15,5 år og en på 14, den ældste holder ikke længe og derfor ønsker jeg mig en hvalp der kan overtage den gl. Hunds plads. Jeg
      Kontaktede ejendomskontoret for en dispensation til at få lov at have en lille ny til den gl er væk men det ville ejendoms lederen ikke give mig da han ikke kan give dispensation da dette ikke står i husorden.
      Jeg tænker! En dips. Kan man jo lave gældende for eksempel for et år.
      Jeg har boet i bebyggelsen i næsten 40 år, og har haft hund/hunde alle 40 år, jeg har ALDRIG fået klager omkring mit husdyrhold.
      Jeg står lidt uforstående overfor den uvildighed jeg mødte.
      Det skal lige siges at det er meget meget svært at få fat i små hunderacer men endelig er det lykkedes mig via en venteliste at blive tilbudt en hvalp af lille race, jeg er pga meget dårlig ryg på pension og har brug for disse hundelufteture daglig for at komme ud og få rørt mig.
      Tænker leg får hvalpen hjem om 2 mdr. Så er min gl hund de 2 mdr ældre og må så tage den derfra.
      Men er der ellers andet jeg kan gøre.
      Med venlig hilsen
      Pia Jensen

    • #19638
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Hej Nicchest
      Først vil jeg undskylde det sene svar.
      Ejendomsmesteren har åbenbart ikke kompetence til at give dispensation. Sådan er det i de fleste bebyggelser. Som regel er det afdelingsbestyrelsen der har opgaven med at tage stilling til sådanne sager.
      Så jeg synes, du skal prøve at spørge dem.
      Der er ikke nogen regler i almenlejeloven at støtte sig til. Hvis du får nej, er der nok ikke andet at gøre end at skaffe sig af med den ældste hund
      Med venlig hilsen,
      Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.