Genhusning og rettigheder

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #19134
      600
      Deltager

      Jeg er lige flyttet ind til Tingbjerg og følger med i den aktuelle 40% regel som regering har vedtaget.

      Jeg sidder dog og undre mig mht. mine rettigheder som lejer når deadline kommer for Tingbjerg med at levere en helhedsplan for området. Hvis det kommer så vidt at man er tvunget til at blive genhuset, hvordan står man som lejer i et almenbolig selskab?

      Kan man bringe udlejer gennem retsvæsnet eller skal man bare nikke ja til at blive genhuset?

    • #19171
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Ja, det er teoretisk muligt, at gå til domstolene med din sag, men hvis dit boligselskab accepterer regeringens og folketingets magtmisbrug i denne sag, har du nok ikke store chancer for at vinde sagen.

      Jeg vil anbefale dig at melde dig ind i Amager Lejerforening, som er den nærmeste lejerforening i vores organisation. Se i menuen “Lejerforeninger

      Samtidig bør du også følge med på facebook i gruppen Almen Modstand. Det er en politisk bevægelse, som er ved at vokse sig stærk. Det er ikke sikkert, at det sidste ord er sagt politisk i denne sag.

      Med venlig hilsen

      Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.