Vedligeholdelseskonto ved privat udlejer ,,,

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Vedligeholdelseskonto ved privat udlejer ,,,

Viser 2 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #17648
      Lena
      Gæst

      Havde en konto ved privat udlejer hvor jeg indbetalte 269 kr pr mdr. Er så blevet i tvivl om jeg måske havde ret til at få de penge som stod på konto ved fraflyt. Skrev til nævnet at jeg mente de penge gik til den nye lejer, men synes at have læst et sted at denne lov kun gælder alment udlejning. Har også læst et sted at hvis der står mere en X antalt kr så skal de udbetales til lejer. Der stod 16,000kr på min konto ved fraflyt.
      Havde en sag i huslejenævnet vedrørende fraflyt og forbrugsregnskaber m.m , hvor nævnet skriver d.13-11-2014 ang min vedligeholdelseskonto: nævnet opfatter kontoen som en særligt aftalt konto. Hvor lejer har anført, at hun ikke har med kontoen at gøre, og at den skal gå videre til ny lejer.
      Er så blevet i tvivl om at jeg måske har ret til at få udbetalt de penge eller om det er for sent? eller om nævnet helt afviser denne sag hvis jeg sender den til dem?

    • #17649
      Lena
      Gæst

      Fandt lige dette svar på nettet, men gælder det/kan jeg kræve det også når jeg er fraflyttet?
      Lejeren kan kræve, at det beløb, hvormed saldoen på vedligeholdelseskontoen overstiger et beløb svarende til de seneste 3 års

    • #17657
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Hvis der er tale om en konto efter lejelovens prg, 22 har du ikke noget krav på pengene. Det skal stå til rådighed for den nye lejer. Hvis det er en særlig aftalt konto, afhænger det af lejekontraktens formulering. Meld dig ind i en lejerforening og få bistand.

Viser 2 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.