vandmålere

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10306

      Hvordan er reglerne angående vandmålere.

      Jeg bor i stuen i et lejemål med tre boliger. De eneste 2 målere som er knyttet til mit lejemål er henholdsvis hovedmåler for koldt vand og hovedmåler for varmt vand til hel ejendommen.

      Når vandforbuget skal gøres op, trækkes første sal og kælderlejlighed fra hovedmålere. resultatet af dette skulle så udgøre mit forbrug. Er det nok med hovedmålere til at kunne fastsætte mit forbrug??

      Første sal og kælderlejligheden har målere til koldt vand men kælderlejlighed har ikke nogen måler til varmt vand. skal de ikke have det for at kunne få de rigtige tal?

      Udover det har vi fælles vaskemaskine med første sal som ikke har nogen måler. så alt hvad der bliver brugt af vand der betaler jeg. Er det lovligt at gøre det på den måde?

      jeg betaler aconto ind og har nu fået en temmelig stor efterregning. Men hvordan kan jeg være sikker på at det er mig som har brugt alt det extra vand??

      PÅ forhånd tak.

    • #10307
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Det lyder helt forkert. Man må kun opkræve vandbidrag uden for huslejen, såfremt alle lejlighederne har individuelle målere. Er der ikke det, så er vandforbruget en del af huslejen.

      Gå til en lejerforening og få hjælp til at få de indbetalte vandbidrag retur.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.