Vandlås og gulv på badeværelse

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Vandlås og gulv på badeværelse

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #18144
      Pernille G
      Gæst

      Vi bor i en kælderlejlighed, hvor jeg opdagede, at vores gulvafløb ikke indeholder en vandlås men blot en stor løsliggende rist. Boligforeningen siger, at afløbet er så gammelt at de ikke kan sætte en vandlås i, så det ville kræve nye rør. Det vil de ikke lave.
      Har jeg ret til at have en vandlås i gulvafløbet?

      Desuden er badeværelsesgulvet et terrazzo guldv, som er blevet overmalet flere gange og ved senest ved vores indflyttelse 10 måneder siden. Malearbejdet er ikke holbart i det område, som bliver brugt til bad, og malingen skaller af i mange lag og er nu nået til terrazzounderlaget mange steder. Der er svært at gøre rent på, og ser helt forfærdeligt ud, men er der noget, man kan gøre i sådan en sag?

    • #18165
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Jeg går ud fra, at du bor i en almen boligforening.

      Det er tvivlsomt om du kan tvinge boligforeningen til at etablere en vandlås. Dette vil være en forbedring af lejemålet, og det kan man ikke tvinge en udlejer til, hvis installationen var lovlig på det tidspunkt ejendommen blev opført.

      Du kan klage over det dårlige malerarbejde til Beboerklagenævnet.
      Meld dig ind i en lejerforening og få bistand.

      Med venlig hilsen,

      Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.