Uenighed om fugt

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #9305
      Anonym
      Gæst

      Hej. Min kæreste og jeg har nu boet i vores kælderlejlighed i et år. Allerede da vi flyttede ind, var der problemer med fugt, og vi havde en tømmer som udlejeren sendte ud til at kigge på det. Vi blev bedt om bare at vaske det af væggen. Vi har siden dog bøvlet med fugt rundt omkring i lejligheden, nogle steder kan man endda trykke muren 1 cm ind pga det. Har ringet til udlejeren adskillige gange, sidste gang for over en måned siden, men der har ikke været nogen at kigge på det eller gøre noget ved det. Udlejeren siger at vi skal have vinduerne åbne hele dagen, især mens vi ikke er hjemme, ellers er det vores skyld fugten er der. Dog er dette jo et problem da vores forsikring så ikke dækker, hvis der bliver indbrud. Vi har derfor nu valgt at opsige lejemålet. Kan vi risikerer at skulle betale for fugtskaderne ved fraflytningen?

    • #9306
      Anonym
      Gæst

      I burde ikke kunne risikere at skulle betale. Men nogle udlejere er frække nok til at forsøge at få penge på den måde alligevel.
      Som jeg ser det, mener jeg snarere, at det er jer der skal have penge af udlejer.

      Der kan blive tale om:
      – forholdsmæssigt afslag i huslejen i den periode I har boet der. (Lejelovens § 11, stk. 2)
      – erstatning for flytteudgifter og andet.

      Meld jer ind i lejerforening og få bistand. Klik på “lejerforeninger” i menubjælken.

      Hvis det er nødvendigt kan lejerforeningen hjælpe jer til at få en lejeretskyndig advokat.

      Med venlig hilsen
      Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.