Udv. vedligeholdelse

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #9100
      Anonym
      Gæst

      Hej,
      Jeg bor til leje på 1.sal i en privatejet villa med 2 lejemål,på min lejekontrakt står der at haven/redskabsskur og lign. er fælles for begge lejemål. Nu er mine underboere imidlertid mennsker som tror, de har råderet over haven og udviser ingen respekt for mit privatliv, denne underbo slår græsset indimellem, men haven i sig selv er meget misligeholdt og derfor ikke noget rart sted at være. Der står intet anført ang. udv. vedligeholdelse såsom renholdelse af gårdareal m. m. i min lejekontrakt, men denne underbo siger vi selv skal stå for pasning af have m.m. Der er ikke tilknyttet nogen vicevært på stedet her og eftersom haven er et stort vildnis er den svær at vedligeholde. Jeg har selv en dårlig ryg og kan slet ikke magte haven som den ser ud i øjeblikket. Udlejer vil ikke blande sig i noget på ejendommen her,de må vi to lejere ordne indbyrdes, han vil heller ansætte en vicevært kun mod en væsentlig huslejestigning, derfor er mit spørgsmål nu kan jeg kræve at haven bliver bragt i en sådan stand, at jeg efterfølgende kan passe den på normal vis hvilket er umuligt i øjeblikket det kræver virkelig hård arbejdskraft og maskiner at få den sat i nogenlunde stand, kan jeg desuden kræve at fliser gårdareal m.m. bliver fejet og renholdt? Jeg har boet her i 14 mdr. og der er ikke blevet fejet en eneste gang i denne periode.
      Jeg er meget glad for min lejlighed og også dens beliggenhed, men bestemt ikke tilfreds med omgivelserne udendørs.
      Med venlig hilsen,
      M. Laursen

    • #9101
      Anonym
      Gæst

      Din udlejer har pligt til at holde haven og udearealerne i orden, med mindre I udtrykkeligt har overtaget denne forpligtelse i lejekontrakten.
      Et huslejenævn kan påbyde en udlejer at feje og renholde udearealerne.

      Meld dig ind i en lejerforening og få råd og vejledning.

      Med venlig hilsen

      Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.