Udskiftning af hegn.

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #20020
      Valmuen
      Deltager

      Det erbesluttet at vores afdeling skal have nye hegn, det er godkendt på budgetmøde at der skal henlægges ca 1.3 million (Ca100boliger)

      Boligselskabet har oplyst at det er for dyrt at reparere de nuværende hegn

      Der blev stemt om højden på hegn ved mødet. Der er IKKE stemt om nogen forslag vedr udseende/ materiale / farve eller vedligeholdelse af hegn

      Derudover er der et forhavehegn var 1 meter højt med 3 brædder som mange ønsker skal være på 4-5 brædder. Der er IKKE stemt om noget for forhavehegn

      Vi har ikke fået oplyst omkostninger ved nogen løsninger, eller nyopsætning

      Nu har områdelederen oplyst at det er godkendt på budgetmødet, og sendt i licitation, og at det er for sent at ændre, da vi jo har godkendt budgettet?
      Der er rigtig mange der føler sig “kørt over” nogen har ofret penge på at hegn selv, og det har været accepteret i mange år
      Nogen ønsker at man kan frasige sig nyt hegn, men det kan ikke lade sig gøre da Boligselskabet ønsker ensretning

      Er det virkelig korrekt at vi har godkendt udskiftning af hegnet, blot ved at godkende helæggelsen i budgettet?

      Mvh
      Ln

      Her er tekst fra referat hvis det kan gavne

      Begrundelsen for at lave hegn om er at ensrette forhold til vedlige- holdelsesudgiften nede. På længere sigt bliver det dyrere at skulle reparere de gamle end at udskifte alle hegn på en gang. Der forespørges om, der ikke kan stilles et forslag iftikke at ønske hegn-udskiftningHegnudskiftning var på bu

    • #20067
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Hej Ln

      Jeg tror desværre, at det vil blive meget svært for jer at ændre boligselskabets beslutning.
      Hvis boligselskabet har spurgt afdelingsbestyrelsen
      og den ikke har haft nogen indvendinger mod valget af hegn, vil beslutningen næsten altid blive godkendt af det kommunale tilsyn. Den eneste undtagelse fra denne praksis, vil være, hvis det kommer frem at den person i boligselskabet, der har valgt hegnet, har en personlig interesse til at vælge den pågældende leverandør.
      Men det er godt nok et dyrt hegn (13.000 kr pr bolig).
      Jeg interesserer mig meget for økonomien i den almene boligsektor, herunder for misbrug af lejernes penge. Hvis du er interesseret i at jeg kigger på jeres boligselskab og jeres afdeling, så send mig oplysning om boligselskabets og afdelingens navn.

      Bedste hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.