Udlejers opsigelse af lejemål

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Udlejers opsigelse af lejemål

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #9076
      Anonym
      Gæst

      Jeg bor til leje i en privatejet bolig (altså ikke boligselskab eller lign.) Huset er konstateret alvorligt skadet af skimmelsvamp, forårsaget af opfugtning fra husets gulve/fundament, og der skal pågå en større renovering af ejendommen. Under disse arbejders udførelse vil det ikke være muligt at bebo det lejede. Udlejer har fremsendt opsigelse af lejemålet med henvisning til lejelovens § 83, stk. 1.b, subsidiært lejelovens § 83, stk. f. . Som jeg læser § 83, stk. 1.b. er det en forudsætning for opsigelsen, at ejendommen efter ombygning er omfattet af lov om almene boliger samt støttede private andelsboliger m.v. – og det er ikke tilfældet. Henvisningen til § 83,stk. f. er heller ikke aktuel. Hvorledes skal jeg forholde mig ?? – Forventede tilbud om genhusning under udbedringsarbejderne ??? – Jeg kan ikke i lejeloven finde nogen præcis formulering omkring genhusning, når der ikke er tale om byfornyelse ??

    • #9077
      Anonym
      Gæst

      Ud fra din beskrivelse af situationen er der sandsynligvis tale om en ulovlig opsigelse. Altså at der ikke foreligger en lovlig opsigelsesbegrundelse.
      – Du kan med andre ord sandsynligvis hjælpes ved at der gøres indsigelse mod opsigelsen, og det er utroligt vigtigt, at der bliver gjort rettidig indsigelse.
      Læs opslag om indsigelse mod opsigelse: http://www.dklf.dk/rettigheder/_rettigheder/0000002a.htm

      For at besvare dit spørgsmål yderligere må man have langt, langt flere oplysninger om situationen, tilstanden, omstændigheder m.v..
      Vi kommer dermed, med andre ord, over i konkret sagsbehandling, som de lokale lejerforeninger meget gerne hjælper med, men som vi ikke kan påtage os på brevkassevilkår.
      Derfor må vi henvise dig til at søge assistance i en lokal lejerforening: http://www.dklf.dk/DL/LFindex.htm.

      Med venlig hilsen
      Henrik Stougaard

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.