Udlejers råderet i opsigelsesperioden

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Udlejers råderet i opsigelsesperioden

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #17794
      Tina
      Gæst

      Vi har opsagt vores lejemål, efter blot 3 måneder, da min mand ikke tåler indeklimaet. Vi har 3 måneders opsigelse, flytter to måneder før.

      Vi har et ekstra tillæg til vores kontrakt hvori der står, at vi ikke skal male og ordne de små fejl og mangler der er i boligen, da det, påtrods der i kontrakten stod boligen var nyistandsat, ikke var lavet noget som helst.

      Vi har sagt til udlejer, at han får nøglerne samtidig med vi flytter ud. Han har nu bestilt malere, elektriker (som skal gennemgå huset for ulovlige og mangelfulde installationer, som han fandt da han var her for ca 5-6 uger siden for at lave et par ting vi havde påtalt overfor udlejer – og som elektrikeren selv gik til udlejer med) samt en der skal komme og undersøge huset for fugt/svampesporer) – herefter vil han så udleje det hurtigst muligt.

      Jeg har skrevet til udlejer, at jeg ikke finder det helt rimeligt, at han både får husleje (beholder depositummet) for de to måneder samtidig med han sætter huset i stand, men han fastholder at iflg kontrakten har vi 3 måneders opsigelse? Har han ret til det?

      Med venlig hilsen
      Tina

    • #17806
      Jakob Lindberg
      Moderator

      En udlejer skal bestræbe sig på at genudleje lejligheden så hurtigt som muligt efter fraflytningen. Den husleje han kan få ind for den sidste måned af jeres opsigelsesperiode skal refunderes til jer.
      Men da lejligheden skal istandsættes og den kun står tom i 1 måned, vil I få meget svært ved at overbevise boligretten om, at I ikke skal betale husleje for hele opsigelsesperioden.
      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.