Trappeleje

  • Dette emne er tomt.
Viser 2 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #9278
      Anonym
      Gæst

      Jeg vil gerne spørge hvor høj den årlige trappelejestigningsprocent må være. Vore trappeleje stiger med 3% årligt, hvilket jeg synes er voldsomt i betragtning af at ejendomsværdiskatten har været låst fast siden 2001/2!
      Hvis man år for år har en høj reguleringsprocent er der en stor fare for at lejen bevæger sig ud over den omkostningsbetemte leje / det lejedes værdi (lidt usikkert hvilken af de to lejligheden hører under).

      Jeg kan se vores husleje accelererer år for år, og vi er nu oppe på en husleje på 1049 kr pr m2 pr år. Er vi ikke ved at være oppe i en ulovlig høj leje?

    • #9279
      Anonym
      Gæst

      I det omfang vi kan svare på brevkassevilkår, finder du svare i opslaget om huslejens størrelse: http://www.dklf.dk/rettigheder/_rettigheder/Huslejens_stoerrelse.htm
      Med venlig hilsen
      Henrik Stougaard

    • #9280
      Anonym
      Gæst

      Der betales slet ikke ejendomsværdiskat af udlejningsejendomme.
      Hvis vi i øvrigt antager at inflationen p.t. er ca. 2%, bliver din husleje altså reelt ca. 1% dyrere hvert år. I ´80-erne var inflationen vist nok omkring de 12%, så dengang ville den reelle leje have faldet med ca. 9% om året.

Viser 2 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.