Tilbagebetaling af indskud

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Tilbagebetaling af indskud

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10731
      Sine 2325
      Medlem

      Ved fraflytning af vores lejlighed (privat udlejer) har jeg fået en underskrift fra udlejer på, at vi fik hele vores indskud på 16500,- retur.

      En uge efter, ringer jeg og rykker for pengene, hvorpå udlejer fortæller mig mundtligt, at vand og varmeregnskabet bliver fratrukket vores indskud! Det var ikke en del af aftalen ved fraflytning og ikke noget vi hverken har skrevet under på, eller har modtaget nogen form for skriftlig forklaring på. Det er min opfattelse, at hvis jeg ikke havde ringet til udlejer, så havde vi ikke fået noget at vide før vi fik det resterende indskud retur. Nu er der gået 14 dage siden vi skulle være ude af lejligheden, og har endnu ikke modtaget noget på skrift ang. modregning af vand/varme af vores indskud. Dog har vi fået 12300,- af vores indskud tilbage.

      Kan udlejer tillade sig dette uden skriftligt at have gjort os opmærksom på dette?? Og hvad med min underskrift på, at vi ville få hele vores indskud retur??

    • #10732
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Hvis aftalen med udlejer er tilstrækkelig klar og entydig, så kan i formentlig få Huslejenævnet i jeres kommune til at give udlejer et påbud om at tilbagebetale resten af indskuddet.

      Konsulter eventuelt den lokale lejerforening.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.