Tidsbegrænset fremleje

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #19469
      HeleneK
      Deltager

      Jeg bor pt til leje i et privat byggeri.
      Lejemålet er begrænset til 2 år, og jeg har fået fornyet lejekontrakten en gang og skal flytte i 2022 hvor jeg så har boet her i 4 år.
      Da kontrakten blev forlænget sagde min udlejer at så kunne den ikke forlænges mere. Mit spørgsmål går på hvorfor der er denne regel og om det ikke er muligt at lave et tillæg til kontrakten om forlængelse hvis både udlejer og jeg er interesseret i dette ?

    • #19515

      Tak for dit spørgsmål.

      Jeg beklager svartiden.

      Svaret på hvorfor denne regel eksisterer er simpel, det gør den ikke. En lejeaftale kan være tidsbegrænset, efter lejelovens § 80, men udlejer skal have en gyldig grund til at aftalen er tidsbegrænset. Ellers kan du gøre indsigelse mod tidsbegrænsningen, og boligretten kan tilsidesætte den, efter lejelovens § 80, stk. 3.

      Hvis du vil blive boende bør du derfor straks gøre skriftlig indsigelse mod tidsbegrænsningen, og sag om dette bør startes før fraflytningstidspunktet.

      Da du kan risikere at miste dit lejemål, vil jeg anbefale du opsøger en lejerforening som nok vil kunne hjælpe dig med indsigelse og hvordan sagen skal startes.

      Venlig hilsen
      Martin G. Laursen
      Sagsbehandler

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.