tidliger lejer

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #8728
      Anonym
      Gæst

      Hej.
      Jeg har overtaget et lejemål fra den 1. november. Jeg har sagt til den tidligere lejer, at jeg først har planer om at flytte ind i lejligheden sidst i november måned. Da der var problemer med fraflytningen for den tidligere lejer var vedkommende nødt til at blive boende i den første uge i november måned, før vedkommende kunne flytte fra den lejlighed, der på dette tidspunkt var overdraget til mig og som jeg så også betalte husleje for. Vedkommende afleverer nøglerne først den 12. november, altså næsten 2 uger senere end forventet!
      Dette har på ingen måder været aftalt.
      Jeg skulle ikke bruge lejligheden i den tid, men har heller ej haft mulighed for at flytte nogen af mine ting til min nye lejlighed, mens den tidligere udleje stadig holdt til der.

      Er det muligt, at kræve kompensation for de dage, hvor den tidligere lejere har boet til leje i min lejlighed, som jeg betalte for? Vedkommende har jo boet gratis i lejligheden i én uge, som jeg har betalt for.
      Er det muligt at bede udlejeren om at tilbageholde en del af den tidligere lejers depositum eller er der andre måder at kræve kompensation for?

      Et hurtigt svar ville være dejligt.
      Tak på forhånd!

    • #8729
      Anonym
      Gæst

      Hvis det virkelig er dig selv, der har aftalt med forrige lejer at denne kunne blive boende efter fraflytningsdatoen, så skal du nok ikke have alt for store forhåbninger, men mere præcist er det ikke muligt for mig, ud fra dine oplysninger, at give et egentligt svar.
      Man må have en række yderligere oplysninger.
      Vi er dermed ovre i egentlig sagsbehandling, som de lokale lejerforeninger meget gerne bistår med, men som vi ikke kan påtage os på brevkassevilkår.
      Jeg vil anbefale dig snarest at opsøge videre assistance i en lokal lejerforening: http://www.dklf.dk/DL/LFindex.htm

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.