stoppet toilet

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11647
      Freya 3230
      Medlem

      Hej.
      Toilettet i den lejlighed jeg bor i stopper uafbrudt, ofte flere gange om ugen, nogen gange flere gange på en dag.
      Vi må selv fikse det, da viceværten kun er til rådighed 1 time hver morgen.
      Vi prøver at undgå problemet ved at rykke ud før vi går på toilettet og flere gange undervejs, men det bliver dyrt i vand og er ikke ligefrem miljøbevidst. Boligselskabet vil ikke gøre noget ved det, da boligblokken vi bor i, skal have nye badeværelser i 2013/2014.
      Kan sådan et toilet betragtes som funktionsdygtigt? Og har vi på nogen måde ret til at få det fikset nu?
      Jeg ved at der er flere i vores opgang, der har samme problem, og det vil være rart hvis vi ikke skulle vente i 2 år før det bliver fikset.

      Med venlig hilsen
      Freya

    • #11648

      Det du beskriver er ikke noget man leve med i så lang tid. Det er klart urimeligt, og der kan givetvis også gøres noget effektivt ved det ud fra lejelovgivningens regler. Det kræver imidlertid nærmere undersøgelser og nok også noget brevskrivning til boligselskabet, plus evt. at der om nødvendig køres en beboerklagenævnssag. Dermed er vi ovre i sagsbehandling, som vi ikke kan påtage os på brevkassevilkår, men det gør til gengæld vores lokale lejerforeninger, og jeg vil anbefale dig at opsøge assistance hos en af dem: http://dklf.dk/index.php/lejerforeninger

      Med venlig hilsen

      Henrik Stougaard

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.