skimmelsvamp

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13950
      Inge 5589
      Medlem

      Hjælp, jeg har fået taget 4 prøver i mit bolig, alle 4 viser skimmel, 3 forskellige levende spore, som er meget sundhedsfarlig, i reporten står der at alle mine gulve skal tages op, så jeg må ikke bo der, jeg er lungesyg og er derfor meget påvirket, mit spørgsmål er, må udlejningsfirmaet påstå at det er mit forsikringsselskab som skal genhuse mig, rense møbler m.m.? hvor længe må de “trække” den før de melder ud?. mvh. Inge

    • #13951
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Udlejer må ikke trække tiden ud, men der er ingen præcise tidsfrister i lejeloven, og der er ingen straf til udlejeren hvis han alligevel gør det.

      I princippet kan du flytte ind på et hotel i morgen for udlejers regning, hvis han nægter at genhuse dig. Desværre må du selv lægge ud og derefter anlægge sag mod udlejeren for at få pengene hjem.

      Hvis du har haft gener af at bo i huset, eller hvis brugen af huset har været begrænset på grund af sundhedssskade, kan du kræve forholdsmæssigt nedslag i lejen. i kan også kræve erstatnng for flytteudgifter, ødelagte møbler og lignende. Sådanne krav kan du medtage i sagsanlægget.

      Få bistand i en lejereforening til at finde en lejeretskyndig advokat.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.