Rotter – udlejer vil ikke gøre noget

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Rotter – udlejer vil ikke gøre noget

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #19039
      Jschn
      Deltager

      Hej

      Siden 28. maj har jeg haft høje gnavelyde under gulvet i mit soveværelse. Jeg bor til leje i en lejlighed, der er del af et større boligkompleks. Jeg har over hele sommeren forsøgt at få min udlejer til at gøre noget ved problemet. Sagen er anmeldt til kommunen, som har stillet 2 fælder på loftet, selvom jeg har oplyst, at problemet ikke er deroppe. Humlen ligger i, at jeg mener, at min udlejer er forpligtet til at bestille en tømrer, der kan løfte en af gulvbrædderne, således fælderne kan komme ned under gulvet.Dette ignorerer de, og det har den betydning, at jeg ikke kan sove i min lejlighed. Det er jeg tvunget til nu, da mit studie er startet igen.

      Vi har fået en bekræftelse på, at der er rotter i ejendommen, da der har været spor af rotter i en anden lejlighed to opgange ved siden af min i sidste uge. Derudover anmeldte min underbo også, at hun selv fangede to rotter i fælder i sin kælder tilbage i marts. Altså har udlejer modtaget anmeldelser om rotter i 6 måneder, uden at gøre noget ved problemet.

      1. Hvis jeg klager over min udlejer til huslejenævnet, er der så grundlag for, at de kan forpligte udlejeren til at gøre noget?
      2. er der grundlag for, at jeg gennem huslejenævnet kan søge om kompensation for den husleje, jeg har betalt siden 28. maj, da jeg ikke har kunnet/kan bo i lejligheden? Og nedsættelse indtil generne er udbedret?

    • #19044
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Hej Jschn

      Ja huslejenævnet kan give udlejer påbud om at afhjælpe problemerne, da disse hører ind under udlejers pligt til at vedligeholde ejendommen. Jeg synes absolut, at du skal forsøge dette. Men det er muligt, at huslejenævnet vil afvise at udstede påbud, hvis problemets løsning kræver ekspertice, som huslejenævnet ikke har.

      Søg rådgivning i Lejerforening Fyn. De er ikke medlem af vores organisation, men de har kontor i Odense.

      Med venlig hilsen, Jakob

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.