Rettigheder ved renovering?

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Rettigheder ved renovering?

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #8900
      Anonym
      Gæst

      Hej
      Jeg bor til leje i et almennyttigt boligselskab som har meddelt at de vil renovere samtlige badeværelser i den ejendom jeg bor i. Da mit badeværelse fuld ud opfylder mine krav har jeg ingen gevinst ved en renovering. Da jeg samtidig mener vi lejere bliver budt nogle temmeligt ringe vilkår mens renoveringen står på vil jeg gerne vide om der findes regler for kompensation for manglende faciliteter, og om der er nogen grænse for hvad man skal finde sig i. eksempelvis skal håndværkerne have fri adgang til min lejlighed fra kl 7 – 17 (de skal have nøgle), der oprettes fællesbad i gården og der udleveres tørklosset som vi selv skal tømme. Dette føler jeg er en væsentlig forringelse af mit lejemål, kan det passe at man bare må finde sig i dette? samtig har man annonceret en lejeforhøjelse på op til 15% ( svarende til ca 600,- per måned) er dette rimeligt når den eneste forbedring der opnåes er en anden farve på flisen?

      Med venlig hilsen

      en undrende lejer

    • #8901
      Anonym
      Gæst

      Desværre kan den enkelte lejer – efter retspraksis – ikke modsætte sig moderniseringer af denne art.
      Dette forudsætter dog, at projektet er vedtaget af afdelingsmødet på demokratisk vis efter vedtægterne.
      Desuden er det en forudsætning, at kommunen har godkendt projektet.

      Som lejer kan du kræve 3 måneders varsel, jf. Almenlejelovens § 33,stk 2.

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.