Ret til opsigelse?

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #9005
      Anonym
      Gæst

      Lige et par hurtige spørgsmål.
      Jeg er pt blevet opsagt af min udlejer, med en måneds varsel. Jeg har selv opsagt den pr. 1/9, men han vil ha´mig ud 1/8.

      Han har begrundet opsigelsen med, at lejligheden er misveligeholdt.

      Først røg der en pakning i køkkenvandhanen, hvilket resulterede i en skade på bordpladen. Jeg har haft en tømmermester på visit og han mente ikke at bordpladen er beregnet til køkken brug, da det er en simple træplade, med en svag gang lak. Udlejer kom forbi og blev gjort opmærksom på det.

      En dør ville ikke lukke, så jeg gav karmen en gang sandpapir, hvilket jeg godt kan se, ikke er mit område. Den tager jeg gerne på kappen.man kan iøvrigt ikke se det.

      Fordøren blev beskadigt i bunden, da flyttemænd åbnede døren mere end 70′ og derved gik imod, udlejerens egen opsatte skohylder.

      For 1 ½ månede siden regnede det kraftigt, og en ventilations skakt blev oversvømmet, hvilket resulterede i en væg skade. Udeljer og dennes fader ville fikse det, hvilket bliver gjort her idag samt imorgen(1 ½ måned efter skaden)

      Udlejer er igang med at sælge boligen og det har resulteret i et stort grimt “Tilsalg” skildt der hvor hvor frelsers kirke pynter min udsigt og jeg skal forlade min lejlighed, når sælger og en mulig køber dukker op.

      Jeg føler mig lidt trådt på. Udlejer gennemgik lejligheden 4/6 sammen med en mælger og fandt ingen problemer. Nu hvor han har hevet sin fader med op, for at endelig at udbedre vandskeden. I øvrigt var aftalen mandag morgen, men de begyndte her idag(søndag) uden min viden. Men sagen er, at nu en måned efter alt var iorden er jeg pludselig blevet opsagt, med en måneds varsel.

      JEg føler ikke det er helt fair. Jeg har ikke tilbragt meget tid i lejligheden, så hvordan den pludselig er misveligeholdt er mig en gåde.

      Er det lovligt på et så tomt grundlag og med så kort varsel (mundtligt)?

      Skal jeg forlade min lejlighed når den skal vises frem af en sælger?

      Må han være der uden min viden?

      Håber i kan give mig svar. Jeg har bedt om en redegørelse af de skader han mener skyldes mig, men jeg har fagfolk som bakker mig i min sag med vask og køkkenbord og jeg syntes hoveddøren er tåbelig, da det er en meget lille skade.

      Det var så lige en gang “hurtige” 🙂

      Tak for jeres tid

      MEd venlig hilsen

      Nikolaj

    • #9006
      Anonym
      Gæst

      Din udlejer har ikke ret til at opsige dig med 1 måneds varsel. I tilfælde af meget alvorlige misligholdelser af lejeaftalen, kan en lejer få ophævet sit lejemål med øjeblikkeligt varsel – men det er der ikke tale om i dette tilfælde.
      Du har derfor ret til at blive boende til den 1/9, hvor du selv har sagt lejligheden op.
      Sålænge du bor dii lejemålet er det dig, som bestemmer, hvornår og hvordan eventuelle besigtigelser skal foregå.
      Du har dog pligt til – fordi du har opsagt lejligheden – at fastsætte tre tidspunkter á to timer hver anden hverdag, hvor udlejer kan fremvise lejligheden.

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.