renovering og udsmidning

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #8664
      Anonym
      Gæst

      Til Lejerbrevkassen.
      Hermed med forespørgsel på, hvordan man forholder sig til sit boligselskab, Helsingør Boligselskab, der på et beboermøde d. 15. sept. 2008 annoncerede, at man ville smide beboerne i hele gaden på gaden, fordi man havde modtaget 75 millioner fra Landsbyggefonden og nu ville lave meget større lejligheder her til ca. 10.000 kr.i måneden og opefter. Og der ville ingen af os jo have råd til at bo, hvad der er helt korrekt. Man påstod, at det var Landsbyggefonden, der havde krævet at hver lejlighed nu skulle være på mindst 100 kvadratmeter. De ligger nu på ca. 50-75 kvadratmeter og koster ca. 6.500 kr. med varme. Vi har store haver her og beliggenheden er helt i top: 3 min. til vandet, 3 min. til byen og 3 min. til skoven. Det er et helt usædvanligt område, der nu skal gøres til superluksus. Kan det bare lade sig gøre? Det vil sige, at vores husleje, hvoraf en stor del jo går til Landsbyggefonden, er med til at sætte os på gaden? Formanden for Beboerforeningen grinte over hele hovedet, da vi fik beskeden og den stod uimodsagt. Jeg afventer svar fra jer på min mail.
      Med venlig hilsen

      Lise A. Muusmann
      Hamlets Vænge 8A, st.
      3000 Helsingør
      Tlf. 0045 42 24 56 44
      (Jeg er i Berlin fra imorgen i to måneder).

    • #8665
      Anonym
      Gæst

      Ud fra din beskrivelse at dømme, er boligselskabet i gang med noget der overtræder en hel stibe af lovbestemelser. Altså den beskrevne fremgangsmåde er ulovlig.
      Videre kan vi ikke gå ind i det på brevkassevilkår, men jeg vil henvise til at du/I opsøger nærmere rådgivning og assistance hos en lokal lejerforening: http://www.dklf.dk/DL/LFindex.htm

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.