Regulering af dep./forudbetalt

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Regulering af dep./forudbetalt

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #8626
      Anonym
      Gæst

      Fik lejekontrakt december 1993 og har – indtil videre – ved lejeforhøjelser betalt for regulering af min forudbetalte leje samt depositum, men men har disse reguleringer været lovlige (udfra tidspunktet for kontraktindgåelse)? Hvis ikke, har jeg så mulighed for at for disse reguleringer tilbagebetalt, og er det mig der bære bevisbyrden for at jeg har indbetalt disse reguleringer? Det er trods alt mange penge og mange år der er forløbet. Hvad anbefaler I?
      Mange hilsner

    • #8627
      Anonym
      Gæst

      Adgangen til at regulere depositum og forudbetalt leje blev indført i 1994. Før den tid var det forbudt at regulere. Derfor står der i standardbestemmelserne i mange kontrakter før 1994, at depositum og forudbetalt leje ikke reguleres.
      Hvis dette er tilfældet i din kontrakt, har du krav på at få de ulovligt betalte beløb tilbage.
      Meld dig ind i en lejerforening og få rådgivning. Det kan være du betaler for meget i leje – ligesom hovedparten af lejerne i privat udlejningsbyggeri. Det kan en lejerforening hjælpe dig med at vurdere.

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.