Overtrædelse af regler ved beboermøde

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Overtrædelse af regler ved beboermøde

Tagget: 

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #19696
      Elisabeth
      Deltager

      På et ord. afd.møde er der forslag om en ny TV-leverandør. Der er 2 at vælge imellem, men der flere uafklarede forhold bla. priser, så jeg foreslår følgende:

      1) Det skal udsættes til et ekstra møde, så der skabes mere klarhed.
      2) Det skal under alle omstændigheder til urafstemning.

      Dirigenten foranlediger hermed, at en afstemning med mulighederne.
      a) Leverandør 1
      b) Leverandør 2
      c) Udsættelse

      Der er flertal for b), men senere går det op for mig, at alle dem der stemte c) for udsættelse, er blevet frataget muligheden for at stemme på en leverandør. Der skulle have været 2 afstemninger, hvor der først var stemt for udsættelse og hvis det faldt, så for de 2 leverandørvalg.

      Endvidere blev mit ønske om urafstemning tilsidesat, selv om jeg nævnte det 2 gange, først tydeligt ved start af forslag overfor forsamlingen og senere under behandlingen ved personlig henvendelse til dirigenten.

      Jeg har klaget til boligselskabet der optrådte som dirigent, som afviser det med, at 1) forsamlingen blev spurgt om afstemningsmetoden var ok, og at ønske om urafstemning skal fremsættes iforb. med at forslaget er afstemt. Hertil henviser man til §17 i lov om almene, hvilket bare er en triviel udlægning af valg med stemmeflertal. Endvidere siger hverken §16 om urafstemning og §17, noget om krav til hvornår man skal forlange urafstemning under behandligen.

      Jeg har klaget til beboerklagenævnet, men det tager 100år, så inden de har afgjort sage

      • Dette emne blev ændret 2 år, 7 måneder siden af Elisabeth.
    • #19699
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Du har ret. Når der er tre valgmuligheder som hver i sær udelukker hinanden, er man nødt til at dele afstemningen op, sådan som du foreslår.
      Det er rigtigt, at det tager lang tid at få en afgørelse fra Beboerklagenævnet. Det kan medføre, at det bliver umuligt at få korrigeret beslutningen, f.eks. hvis der allerede er indgået en bindende kontrakt med en TV-leverandør.
      Men det er alligevel vigtigt at få en afgørelse, som forhåbentlig kan få virkning i fremtidige tilfælde.
      Du må meget gerne sende mig afgørelsen, så vil jeg eventuelt omtale den i en artikel her på hjemmeside.
      Skriv til lindbergherfoelge@gmail.com
      Bedste hilsen,
      Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.