Opsigelse/ophævelse af udlejer

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Opsigelse/ophævelse af udlejer

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #17700
      Jørgen
      Gæst

      Jeg bor til leje i et parcelhus med have. Jeg har sat et hønsehus op (Harald Nyborg model) og lavet en hønsegård, nu har jeg også sat et drivhus op, men nu siger min udlejer at jeg skal fjerne det inden 10 dage da han ikke har givet lov til det, tillige siger han at det skal stå på hans BBR meddelelse, det kommer under småhuse under 10 m2 og han vil ikke rette i BBR hver gang der kommer nye lejer. Hvis de ikke er fjernet inden 10 dage vil han opsige/ophæve lejemålet, kan han det.
      mvh. Jørgen

    • #17704
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Såvidt jeg kan se, har udlejer ret til at kræve, at du nedtager drivhuset. Det følger af lejelovens § 28.

      § 28. Lejeren må ikke uden udlejerens samtykke foretage ændringer af det lejede eller anbringe andre indretninger eller genstande end de i §§ 29 og 30 nævnte.

      De ændringer der er omtalt i § 29 og 30 er sædvanlige installationer, som f.eks. vaskemaskine, opvaskemaskine og lignende samt antenne.

      Drivhuse og tilbygninger kræver samtykke fra udlejer.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.