Opsigelse af lejebolig

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #9090
      Anonym
      Gæst

      Jeg har opsagt min lejlighed pr. 1.5.2008, da der blev en anden lejlighed ledig overfor som passede bedre. Hermed havde jeg 3 måneders opsigelse. Jeg flytter den 1.5.2008 ind i den nye lejlighed, og har dermed velvidende dobbelthusleje, indtil den gamle lejlighed lejes ud. Den 19.5.2008 opdager jeg, at der er flyttet en ny lejer ind i min tidligere lejlighed. Da jeg går til viceværten får jeg den besked, at jeg fortsat skal betale måneden ud. Jeg henvendte mig til den nye lejer, som fortalte at han havde fået at vide, at han blot kunne flytte ind i boligen med det samme, fordi den stod tom. Det skal nævnes, at der ikke var noget der skulle istandsættes ved min fraflytning. Jeg gjorde den selv rent og den blev godkendt ved tilsyn omkring den 1.5.2008. Der står i min kontrakt at man skal være fraflyttet senest 10 hverdage før lejemålets ophør, så den kan istandsættes.
      Mit spørgsmål er følgende: Må den nye lejer flytte ind i den periode der er afsat til istandsættelse, og som bliver betalt af mig? (Perioden 19.05-1.6.2008) Skal den nye lejer betale fra den dato han flytter ind? Han har betalt depositum fra den 1.6.2008 og ligeledes første måneds husleje. Altså bor han gratis fra den 19.5.2008 til den 1.6.2008. På min regning… På forhånd tak.

    • #9091
      Anonym
      Gæst

      I sådanne fra- og ind-flytningssituationer regnes der normalt ikke i mindre dele end ½ måned, men der kan godt argumenteres for, at indflytning 19.5. bør takseres til ½ måneds leje.
      I kan med andre ord sandsynligvis hjælpes ved at køre sag gennem huslejenævnet.
      Men for at besvare dit spørgsmål yderligere må man have langt, langt flere oplysninger om situationen, tilstanden, omstændigheder m.v..
      Med din type af spørgsmål er vi med andre ord ovre i konkret sagsbehandling, som de lokale lejerforeninger meget gerne hjælper med, men som vi ikke kan påtage os på brevkassevilkår.
      Derfor må vi henvise dig til at søge assistance i en lokal lejerforening: http://www.dklf.dk/DL/LFindex.htm.

      Med venlig hilsen
      Henrik Stougaard

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.