Opsigelse og kompensation

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #19231
      SAHE
      Deltager

      Hej,

      Jeg skriver som privat udlejer for at høre om de krav, som min lejer stiller er i orden og om jeg bør indordne mig. Det håber jeg er i orden.

      Min lejer har netop opsagt sig lejemål med 10 dages varsel. Lejekontrakten siger, at der er to måneders opsigelse. Som udgangspunkt ville lejer betale disse to måneder, men efter betænkningstid ville hun ikke. Det skyldtes, at der i start februar til 30/4 bliver foretaget renovation af køkken pga. skimmelsvamp. Lejligheden har været uden køkken fra 6/4, men køleskab samt el-kogeplade i stuen. Desuden har der ikke været lys på badeværelse siden 6/4. Lejer har hele tiden, også før indflytning, været informeret om at der på et tidspunkt ville komme nyt køkken i lejligheden. Forholdene har ikke været optimale, hvorfor der blev givet en kompensation på 1×2000 kr for gene i perioden. Lejen er 3950 kr i alt om måneden under normale forhold. Hun mener ikke, at hun skal betale to måneders husleje som kontrakten siger fordi lejeligheden har haft mangler, men at hun skal betale 1 måneds husleje uden forbrug svarende til 3250kr i stedet for 7900 kr (2 måneders husleje med forbrug). Dette har jeg ikke accepteret og foreslog at hun kunne nøjes med at betale 5500 kr. Hendes næste forslag er at hun skal betale 4250 kr. Jeg synes ikke, at det lyder fair da der i forvejen er givet kompensation. Har hun ret til at stille de krav hun gør? Eller har jeg mit på det rene ved at opkræve 7900 kr på trods af mangler i

    • #19244
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Desværre rådgiver vi kun lejere – og i denne sammenhæng er du udlejer.
      Jeg vil anbefale dig at søge råd i en advokatvagt, som findes i de fleste kommuner.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.