Opkrævning for fællesarealer

Startside Forums Lejerbrevkassen Opkrævning for fællesarealer

  • Oprettet af
    Emne
  • #19391
    Lejer3003
    Deltager

    Hej Lejerbrevkasse

    I forbindelse med fraflytningen af en lejlighed med delt køkken og bad, og hvor udlejer bor i den ene halvdel af lejemålet, er jeg blevet opkrævet en ekstra beløb på et par tusinde for ‘istandsættelse’ af køkkenet og badeværelset.

    Med istandsættelse menes der rengøring og maling.

    Udlejeren bliver boende i lejligheden, og har lejet min del ud til en ny lejer. Hensigten er at pengene skal bruges når, både de nye lejere og udlejere fraflytter lejemålet om et år.

    Hvad er lovgivningen omkring denne type opkrævninger, og hvilke rettigheder har jeg?

    De bedste hilsner

    Lejlighedstype og kommune
    Privat byggeri
    København

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.