Ophævelse af lejekontrakt, 6 mdr. inden indflytning

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Ophævelse af lejekontrakt, 6 mdr. inden indflytning

Viser 2 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #20066
      lillemand
      Deltager

      Hej, jeg har indgået en lejekontrakt for en måned siden, med indflytning pr. 1. juni 2024. Jeg har betalt depositum samt 1. måneds husleje.

      Desværre har vores planer i mellemtiden ændret sig, således at vi ikke komme til at flytte til den pågældende lejlighed alligevel.

      Spørgsmål:
      1. Når nu der stadig er ca. 8 mdr. til indflytningen, kan jeg så ophæve lejekontrakten, og få mine penge retur?

      2. Eller skal jeg lave en opsigelse af lejekontrakten med 3 mdr. varsel fra nu af?

      3. Eller gælder min opsigelse først fra indflytningsdagen d. 1.6.2024 og 3 måneder frem?

      Dertil skal siges at det er et byggeri der endnu ikke ef færdigbygget, og først bliver klart til indflytning d. 1.6.2023 – altså om ca. 9 mdr.

      Byggeriet er attraktivt, og netop vores lejemål er en af de mest eftertragtede, så tror ikke at udlejningsselskabet får svært ved at leje det ud ret hurtigt.

      Tak for svar ;o)

    • #20069

      Tak for dit spørgsmål.

      Når lejeaftalen er underskrevet, er der indgået en lejeaftale, som du skal opsige. Herefter er der som udgangspunkt tre måneders opsigelse, med mindre andet er aftalt. Du skal opsige din lejeaftale nu, opsigelsesvarslet er 3 måneder til den første hverdag i en måned.

      De udgifter der kan være ved en fraflytning er følgende:

      1) Leje i perioden hvor udlejer finder en ny lejer. Da ejendommen ikke er færdigbygget, burde der ikke komme sådanne udgifter, som udlejer kan kræve betalt af dig.

      2) Istandsættelse ved fraflytning. Da du aldrig er flyttet ind, burde der ikke være sådanne udgifter, som udlejer kan kræve betalt af dig.

      Bemærk, at udlejer ikke kan kræve, du skal betale bidrag, stempelafgift eller andre fantasifulde administrationsgebyrer i forbindelse med din opsigelse.

      Venlig hilsen
      Martin G. Laursen
      Sagsbehandler

    • #20070

      Tak for dit spørgsmål.

      Når lejeaftalen er underskrevet, er der indgået en lejeaftale, som du skal opsige. Herefter er der som udgangspunkt tre måneders opsigelse, med mindre andet er aftalt. Du skal opsige din lejeaftale nu, opsigelsesvarslet er 3 måneder til den første hverdag i en måned.

      De udgifter der kan være ved en fraflytning er følgende:

      1) Leje i perioden hvor udlejer finder en ny lejer. Da ejendommen ikke er færdigbygget, burde der ikke komme sådanne udgifter, som udlejer kan kræve betalt af dig.

      2) Istandsættelse ved fraflytning. Da du aldrig er flyttet ind, burde der ikke være sådanne udgifter, som udlejer kan kræve betalt af dig.

      Bemærk, at udlejer ikke kan kræve, du skal betale bidrag, stempelafgift eller andre fantasifulde administrationsgebyrer i forbindelse med din opsigelse.

      Venlig hilsen
      Martin G. Laursen
      Sagsbehandler

Viser 2 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.