Opdaget fugt i lejlighed inden indflytning

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Opdaget fugt i lejlighed inden indflytning

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #18058
      Camilla Friborg
      Gæst

      Hej med jer

      Min kæreste og jeg står til at flytte i anden lejlighed her til den 1. men har nu ladet os fortælle, af tidligere lejer, at lejligheden er fyldt med fugt, uden der bliver gjort noget ved det af udlejer. Hvad er vores rettigheder? Vi vil slet ikke bo der, da vi ved hvor omfattende et projekt det er, at ordne fugtproblemerne, så vi er sikre på at der ikke bliver taget ordenlig hånd om det. Jeg har astma og min kæreste er tømre, så vi ved begge hvor forfærdeligt usundt det er at bo et sådant sted. Kan vi frasige os lejligheden og samtidig undgå at hæfte for noget betalinger overhovedet? Eller skal vi flytte ind, gøre opmærksom på problemet ved indflytningssyn, opsige lejligheden, bo der i de 3 måneders opsigelse og så finde en ny lejlighed?

      Mvh. Camilla og Anders

    • #18064
      Jakob Lindberg
      Moderator

      I skal ikke flytte ind, hvis I stoler på, at den tidligere lejer taler sandt. I kan ophæve lejeaftalen over for udlejer, idet vedkommende har optrådt svigagtig, jf. lejelovens § 12, ved ikke at fortælle jer om fugtproblemerne.
      Se indlæg og svar på et tilsvarende spørgsmål nedenfor.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.