Omkostningsbudgettet

Viser 2 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #19115
      winther
      Deltager

      Vores ejendom med 17 lejligheder, med omkostningsbestemt husleje, er solg. Tidligere indgik Vicevært med “halv husleje” ca. 40.000kr pr år. De nye ejere har nu lavet aftale med ekstern Ejendomsservice til en årlig pris på ca. 200.000kr.
      Dette resulterer i kraftige stigninger i huslejerne.
      Findes der ikke et “Normtal” for Viceværtydelsen her i Roskilde? (Jeg har fundet et for Odense)

    • #19146
      winther
      Deltager

      Da der endnu ingen svar er på mit spørgsmål, kan det også formuleres således: Hvad er en rimelig udgift til Vicevært pr lejemål i Roskilde? Kan Normtal for Odense på 2.500kr/år være repræsentativ ?

    • #19174
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Hej Winther

      Først vil jeg undskylde den lange svartid.

      Jeg vil anbefale dig, at I melder jeg ind i Roskilde Lejerforening og får bistand herfra til sagen. Se i kontaktoplysninger i menuen “Lejerforeninger”

      Hvis der findes en normtal for Roskilde Kommune kan du få det oplyst ved henvendelse til huslejenævnets sekretær i kommunen.

      Normtal bruges sædvanligvis kun i de tilfælde, hvor udlejer selv udfører viceværtarbejdet. Under alle omstændigheder er 200.000 kr et meget højt beløb for en ejendom med 17 lejemål.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 2 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.