Nyt gulvtæppe ved fraflytning

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Nyt gulvtæppe ved fraflytning

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #17874
      Andreas
      Gæst

      Jeg skal flytte fra min lejlighed og i den forbindelse har min udlejer påpeget at jeg skal stå få rengøring/tæpperensning af det væg-til-væg tæppe der ligger i lejligheden og evt. udskifte det hvis dette ikke lever op til udseendet..

      Mit spørgsmål hertil er:
      Kan han godt kræve det, når det eneste der står i paragraf 11 er: “Der er aftalt, at lejligheden – ved fraflytning – skal afleveres nymalet i samme farvenuancer, som lejligheden stod i ved indflytningen”?

      Og der ligeledes i “punkt 7” i vejledningen til lejekontrakten står, at den indvendige vedligeholdelse omfatter maling, hvidtning, tapetsering og lakering af gulve i det lejede.

      Kan ikke lige se hvorfor at gulvtæppet skal være på min regning, da det vel går ind under ælde og slid?

    • #17893
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Jeg er enig med dig.

      Jeg går ud fra, at du er flyttet ind i lejligheden før 1/7 2015, hvor nye regler trådte i kraft.
      Før dette tidspunkt var det udlejer, som havde vedligeholdelsespligten for gulve. Det betyder, at hvis du skal kunne forpligtes til at vedlligeholde tæpper, skal det aftales udtrykkeligt i lejekontraktens § 11.
      Hvis du har påtaget dig vedligeholdelsespligen for tæpper beror det på et skøn om du skal betale for rensning/fornyelse ved fraflytning. En lejer skal kun betale for misligholdelse, ikke for almindeligt slid og ælde.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg.

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.