Nymaling af hele lejemålet

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Nymaling af hele lejemålet

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #17930
      Søren Hansen
      Gæst

      Jeg lejede i aug. en lejlighed, som jeg pga jobkifte fraflytter 31/1.Lejligheden var nyistandsat med bl.a. maling osv. ved indflytning og udlejer kræver, at han på min regning får lejemålet nymalet ved udflytning.

      Jeg mener ikke han kan kræve hele lejemålet malet, idet jeg har passet på og kun pletmaling er efter min mening nødvendig. Jeg har læst noget om det vedr. ny lejelov.

      Han siger at bestemmelsen i lejeloven er ophævet ved at der i punkt 11 står, at hele lejemålet skal nymales ved flytning for min regning og ved udlejers foranledning, som det så smukt er skrevet. Holder den ?

    • #17938
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Dit spørgsmål er for kompliceret til, at jeg kan svar præcist på det, blandt andet fordi jeg ikke kan se, om din lejekontrakt er indgået før eller efter den 1. juli, hvor de nye ændringer af lejeloven trådte i kraft.

      Hvis han insisterer på, at du skal betale for nymaling, bør du indbringe sagenfor huslejenævnet.

      Du har muligvis betalt for meget i husleje. Hvis det er tilfældet, kan du kræve den for meget betalte leje tilbagebetalt med virkning fra indflytningstidslpunktet

      Meld dig ind i en lejerforening og få rådgivning.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.