ny lejlighed

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #9130
      Anonym
      Gæst

      Hej
      jeg tror snart jeg kan næsten alle regler/rettigheder ang. leje af en ejendom:-)

      min kæreste og jeg står overfor at skulle leje en ejerlejlighed for første gang. den Ligger på; Anders Henriksens gade 7, 1. tv, 2300 København S. så den ligger rimelig centralt i forhold til KBH. Lejen er 7000kr om måneden (incl aconto varme/vand, eksl el). lejligheden er 55 kvm, 2 vær., 2-3 år gammel køkken, opvaskemaskine, vaskemaskine, pænt badeværelse.

      Der står i Lejekontrakten at :Det påhviler lejer at vedligeholde de af lejer tilrådighedsstillede ejendele; køle/fryseskab, vaskemaskine, komfur, ovn, emhætte, og opvaskemaskine, samt udlejer forbeholder sig retten til ikke at generhverve erstatninger af disse ved eventuelt nedbrud.

      – dette er da ikke fair, hvis det er flere år gammel, og allerede har været udsat for slitage i flere år?

      hvad betyder dette:

      såfremt skattevæsenet ikke accepterer lejefastsættelsen, accepterer lejer, at lejen forhøjes til det af skattevæsenet accepterede niveau, og at der skal foretages efterbehandling af den forhøjede leje fra ikrafttrædelsestidspunktet

      – hvorfor kan den ikke nedsættes?

      – Synes også Lejen er ret høj, men hvordan fastsætter man lejlighedens leje? det er en bygning med flere en 7 lejligheder i.

      – og lige det sidste spørgsmål; depositum = 3 måneders husleje for sikkerhed for udlejer, skal udbetales hvis lejligheden er i perfekt stand ved udflytning. og 3 måneders husleje = hvis jeg flytter ind per 1. august betyder det, at det dækker huslejer aug, sep og okt, så næste huslejebetaling skal ske 1. nov.

      MVH

      Steffen Egeberg ig Karen Holdt

      meget forvirret men forhåbentlig snart med ny lejlighed

    • #9131
      Anonym
      Gæst

      Se nedenfor

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.