Ny lejer

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13393
      Martine 4344
      Medlem

      Jeg har boet i min lejlighed i 9 måneder kun. Lejligheden er helt ny, undtagen fra nogle skrammer som var der før jeg flyttede ind men det har jeg noteret ned inden så jeg ikke skulle hæfte for det.
      NU er det sådan at jeg har 3 måneders opsigelse men vil flyt inden de 3 måneder, min udlejer siger jeg selv må finde en lejer hvis jeg vil det. det har jeg så gjort og hun vil gerne beholde de gardiner jeg har.

      Kan min udlejer så trække de penge fra min depositum for at dække de huller jeg har fra min gardin, når den nye lejer siger de gerne må blive der???

    • #13394
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Nej. En udlejer må kun fratrække noget fra depositum, hvis han rent faktisk har udført istandsættelsesarbejdet. I dit tilfælde skal er ikke ske nogen istandsættelse, da gardinstængerne skal blive i lejemålet. Udlejer kan dog kræve gardinstængerne nedtaget, men hvorfor skulle han gøre det, hvis den nye lejer ønsker at bruge dem. Lav en skriftlig aftale med den nye lejer og vis den til udlejer. Hvis han så nægter at godkende den, kan du selv tage gardinstængerne ned og istandsætte hullerne.

      Med venlig hilsnen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.