NI-beløb og ordning

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #8613
      Anonym
      Gæst

      Jeg flyttede ind på en B-ordning for 16 måneder siden, og er nu flyttet ud på en A-ordning.
      Er det okeyn at ordningen bare skifter mens jeg bor der?
      Nu er jeg flyttet, og ved synet af lejligheden skrev jeg under på, at der ikke var noget istandsættelsesarbejde på min regning, da jeg selv havde sat lejligheden i stand – bedre stand end jeg modtog den i.
      Nu har jeg fået brev om at de har skønnet at der skal males igen, og det skal jeg betale for. Kan det virkelig være rigtigt??

    • #8614
      Anonym
      Gæst

      Ja. Boligorganisationen kan beslutte, at der skiftes ordning. Hvis der skiftes ordning, så skal det beløb, der står på din individuelle vedligeholdelseskonto i følge B-ordningen, bruges til:
      – enten at istandsætte lejligheden, mens du boede der,
      – eller til hel eller delvis dækning af den normalistandsættelse der skal ske ved fraflytning.
      Hvis der derefter er penge til overs tilfalder disse afdelingen.
      Hvis boligorganisationen (ejendomsmesteren) har skrevet under på, at der ikke skal foretages hverken normalistandsættelser (maling/tapetsering) eller istandsættelse for misligholdelse, så er boligselskabet bundet af denne underskrift. Så skal du ikke betale noget.

      Undtagelsen er, hvis der viser sig skjulte mangler, som ikke kunne opdages ved fraflytningssynet.

      Meld dig ind i en lejerforening og få bistand.

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.