Når lejer bliver ringere stillet end ved indflytning

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Når lejer bliver ringere stillet end ved indflytning

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #17616
      Susanna
      Gæst

      Har det nogen konsekvenser for udlejer, hvis lejer stilles ringere end ved lejemålets indgåelse?

      Er ved at indbringe sag for huslejenævnet ifm fraflytning, og vil gerne have det med som et argument, hvis det er muligt!!!

      Jeg er blevet frataget flere rettigheder og nægtet udlejer pligtig vedligeholdelse som hævn, fordi jeg førte sag i huslejenævnet om lejemålets størrelse og fik medhold.

      Eksempelvis:

      Fra start måtte jeg anvende brændeovn, nu hedder det at jeg selv har lavet hul i skorstenen og instaleret brændeovn ulovligt uden udlejers viden (Jeg har gemt alle papirer fra skorstensfejer, som jeg jo ikke selv kan have bestilt).

      Udfor lejemålets stuevinduer ligger en lille have, der blev stillet til min rådighed fra start (det står ikke i lejekontrakten). Nu hedder det pludselig at det er et fællesareal, hvor jeg ikke må stille noget – jeg har således igennem 10 år vedligeholdt denne have og brugt tid og penge på det, mens det i virkeligheden er udlejers pligt at gøre dette.

      Indvendigt har der været skader pga vandindtrængen udefra, der har forårsaget buler i tapetet og grimme revner i loftet, der nu hænger i gipssamlingerne, det skal jeg så enten selv reparerer eller gå at se på.

      Køleskabet der stod af efter 20 år er brændt sammen, men udlejer vil ikke erstatte det og jeg har selv måtte betale for et nyt.

      afløbsrør under vask (fast installation) tæret væk, udlejer nægter at udbedre, jeg har betalt 2.500 kr. for at få det repareret.

      Osv……..

      Jeg mener således at jeg er blevet stillet ringere end ved lejemålets indgåelse

      Dbh

      Rige

    • #17619
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Du kan skrive alle disse argumenter til huslejenævnet. Men det er bedst at begrænse sig til de forhold, der er relevante i forbindelse med den aktuelle sag. Som lejer står man sig bedst ved først og fremmest at forholde sig til de mangler, som udlejer kræver udbedret ved fraflytning
      Beskriv punkt for punkt hvordan de enkelte bygningsdele så ud da du flyttede ind, eller hvordan der er sket forringelser under lejemålet som følge af manglende vedligeholdelse fra udlejers side. Hvis du har fotodokumentation eller andet så vedlæg dette.
      Du har kun pligt til at betale for istandsættelse ved fraflytning, hvis du har
      – ødelagt noget ved uforsvarlig adfærd
      – har brugt lejligheden til f.eks. værksted
      – ikke har opfyldt særlig vedligeholdelse som du har skrevet under på i lejekontrakten (f.eks. nyistandsættelse med maling og lign,)
      Med venlig hilsen, Jakob

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.