Moderniseringstillæg

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #8553
      Anonym
      Gæst

      Jeg er flyttet ind i en leje-lejlighed på 70 m2 i Kbh. I min lejekontrakt er min husleje anført til at være på ca. 1900kr, dertil kommer et månedligt beløb på knap 5000kr defineret som “individuelle forbedringer”. Lejligheden blev sat i stand for 800.000kr for tre år siden. Men til spørgsmålet: Lyder ovenstående rimeligt? I samme opgang er en nymoderniseret lejlighed på 100m2 netop blevet udbudt til leje. Pris: 7500/md og en anden lejlighed på 73m2 ikke moderniseret udlejes nu for 4900 alt inkl. Føler lidt at jeg sidder med nitten når jeg pr måned skal betale 7400kr alt inkl for den mindste lejlighed. I tillæg til kejekontrakten står der at lejeren har midre vidtgående rettigheder end efter lejeloven. Håber at I kan hjælpe med at kaste lys over min lejesituation…
      Venlig Hilsen
      J. Skytte

    • #8554
      Anonym
      Gæst

      Sandsynligvis er du offer for een af de mest skadelige fejltagelser i dansk lejelovgivnings historie – nemlig de såkaldte § 5-2 moderniseringer.
      Boligreguleringslovens § 5, stk. 2 tillader en udlejer at udleje til det man kalder “det lejedes værdi” i stedet for omkostningsbestemt husleje, hvis han har moderniseret lejligheden for et vist beløb.

      Men din leje, lyder ekstraordinær høj.

      Kontakt Amager Lejerforening eller Københavns Lejerforening og få råd om eventuelt at få lejen nedsat gennem en huslejenævnssag.

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.