mit “område”

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #8938
      Anonym
      Gæst

      Hej
      Jeg er blevet sagt op af udlejer, og har været nød til at påpege lejelovens paragraffer om opsigelse fra udlejer, så jeg nu i stedet for at skulle være ude til sep. Har fået en frist på et år. Dette har gjort min udlejer meget ubehagelig at dele hus med, og hun er begyndt at kræve og forbyde diverse ”mærkelige” ting. Eks.: Jeg lejer en lejlighed i stueetagen af et hus og udlejer bor på første sal. Der er to veje ned til mig, en trappe til min fordør og en sti hele vejen uden om huset. Jeg er blevet “forbudt” at tage vejen udenom (da jeg går forbi deres vinduer!) Fint nok, lige gyldigt, jeg tager trappen. Trappen fører ned under garagen, hvor der, da jeg flyttede ind kun var ekstra plads til opbevaring, og jeg fik intet af vide om “plads”. Derfor har jeg benyttet noget af pladsen til opbevaring af nogle af mine ting, uden indsigelse fra udlejer. Men nu er de begyndt at bygge et værelse, og muren går klods op af min trappe og kun en meter fra min hoveddør. Jeg er ikke blevet varslet om denne tilbygning. Men den er heller ikke problemet. Problemet er, at jeg før opsigelsen også havde en del ting stående opbevaret under trappen, og nu har udlejer bedt mig fjerne disse, da de selv skal bruge pladsen. Jeg fjernede som adspurgt, men grundet pladsmangel placerede jeg det hele langs min husmur, ved min fordør. Det drejer sig om et par flyttekasser, så de går vel en 60cm ud fra muren. Nu ved jeg jo godt, at udlejer kun har bedt mig flytte mine ting, for at irritere mig, så jeg flytter ud hurtigt. Men hun har nu også bedt mig flytte tingene ind i lejligheden, da de står i vejen for håndværkerne (hvilket naturligvis ikke var tilfældet, da det hele stod under trappen) Jeg har kigget på hjemmesiden, men finder intet om “område bestemmelser” eller lignende. Har hun ret til at kræve tingene lige uden for min dør fjernet?
      PS: Alm. Og sund fornuft virke ikke i dette tilfælde, jeg har brug for noget sort på hvidt!
      Med Venlig Hilsen
      Thit Eyde

    • #8939
      Anonym
      Gæst

      Det skulle bestemt være muligt at besvare dine spørgsmål, og umiddelbart kan det også godt se ud til at du har pæne chancer, men det er ikke så ligetil: For at svare på denne type spørgsmål, må man have en lang række yderligere specifikke oplysninger, som ikke fremgår af din mail. Reelt er vi ovre i sagsbehandling, som de lokale lejerforeninger meget gerne hjælper med, men som vi ikke kan påtage os på brevkassevilkår.
      Derfor vil vi anbefale dig at søge assistance i en lokal lejerforening: http://www.dklf.dk/DL/LFindex.htm.

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.