Manglende vedligeholdelse

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #8840
      Anonym
      Gæst

      Jeg bor i en ejendom i Århus midtby med 10 lejligheder, som alle er beboet med unge mennesker, og som alle benyttes som dele-lejligheder (inkl min egen).
      Der er meget støj i weekenden, og husordensreglementet følges ikke, pt. har vi ingen viceværter i ejendommen, og de tidligere (unge mennesker) passede ikke deres job ordentlig. Jeg har flere gange klaget til udlejer, som blot henviser til ejendomsadministrationsfimaet.
      Vi har haft rotter i kælderen pga. manglende vedligehold, og folk opmagasinerer deres brugte møbler i kælderen, så det er næsten umuligt at passere gangene.
      Dette har stået på al den tid jeg har boet i ejendommen (2 år).
      Hvilke muligheder har jeg, såfremt jeg skriftligt kontakter boligadministrationen og klager, er der instanser som jeg kan gå til, hvis de ikke vil tage sig af problemerne?

      Har udlejer slet ikke et ansvar? og kan jeg kræve at nogen ( eks. et privat rengøringsfirma) kommer ud og fejer fortovet, rydder op og gør rent på fællesarealerne indtil vi har fået en ny vicevært?

      Mvh og på forhånd tak fra en frustreret lejer.

    • #8841
      Anonym
      Gæst

      Du spørger:
      Hvilke muligheder har jeg, såfremt jeg skriftligt kontakter boligadministrationen og klager, er der instanser som jeg kan gå til, hvis de ikke vil tage sig af problemerne?
      Svar:
      Det er en sag, som huslejenævn / beboerklagenævn kan tage sig af, meget gerne via en lokal lejerforning.
      Læs mere på opslaget om manglende vedligeholdelse mv.: http://www.dklf.dk/rettigheder/_rettigheder/000000c2.htm#Manglende

      Du spørger videre:
      Har udlejer slet ikke et ansvar? og kan jeg kræve at nogen ( eks. et privat rengøringsfirma) kommer ud og fejer fortovet, rydder op og gør rent på fællesarealerne indtil vi har fået en ny vicevært?

      Svar:
      Jo udlejer har et ansvar (som det fremgår af ovennævnte link). Det KAN teoretisk lade sig gøre at rekvirerer arbejderne udført “på udlejers regning”, men det ender i 90 % af tilfældene med at den lejer der har bestilt arbejdet kommer til at betale selv, fordi den rette procedure ikke er fulgt. – Det er KUN noget man bør begive sig ud i, via en lejeretskyndig advokat eller en velkvalificeret lokal lejerforening.
      Generelt anbefaler vi at man ikke begiver sig ud i sådanne tiltag, før der foreligger i det mindste et nævnspålæg herom, og helst en retslig afgørelse.

      – Jeg vil anbefale at du opsøger videre assistance i en lokal lejerforening: http://www.dklf.dk/DL/LFindex.htm

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.