Manglende istandsættelse udl.

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Manglende istandsættelse udl.

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #8688
      Anonym
      Gæst

      Hej
      Min kæreste og jeg er pr.20.11.08 fraflytet vor lejlighed. I fredags, D.20.11.08, blev der afhold flyttesyn, hvor også vi afleverede vore nøgler, her blev det bestemt, at der skulle males og høvles gulve. Den nye lejer kontakter så mig idag og fortæller at der kun er blevet klatmalet i lejlighed, hvilket der ikke stemmer overens med vores aftale ved flyttesynet. Vi har ikke modtaget flytterapporten endnu, men hvis udlejer i den har påregnet os maling af alle væge og lofter, som aftalen jo lød på, så har vi vel ret til kun at betale for det arbejde, der reeltset er blevet gjort?
      1)Hvordan skal vi handle i denne situation ?
      2)Jeg har læst at hvis lejer ikke har modtaget en flytterapport senest 14 dage efter fraflytningen, kan udlejer ikke kræve noget som helst af depositummet. Og så kommer mit andet spørgsmål: Hvordan beviser man at man ikke har modtaget flytterapporten til tiden?
      På forhånd tak
      Simon Christiansen

    • #8689
      Anonym
      Gæst

      Svar til dit første spørgsmål:
      I sikrer jer om muligt billeder, eventuelle skriftlige erklæringer fra den nyindflyttede lejer, eller andet der kan dokumentere omfanget af den faktisk udførte genudlejnings-istandsættelse; og så afventer I ellers stille og roligt udlejers fraflytningsrapport. Straks denne foreligger henvender I jer til en lokal lejerforening ( http://www.dklf.dk/DL/LFindex.htm ) for at få foretaget det videre fornødne med henblik på opstart af huslejenævnssag.
      Svar på dit andet spørgsmål:
      Det er omvendt. Det er udlejer der har bevisbyrden for, at fraflytningsrapporten er sendt rettidigt til den fraflyttende lejer. Så det er udlejer der skal kunne dokumentere at I har fået den.

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.