Manglende/forkert varmeregnskab

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Manglende/forkert varmeregnskab

Tagget: 

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #19229
      Enghavevej
      Deltager

      Mit varmeregnskab slutter 28. februar. Ved modtagelse af varmeregnskabet for 2017/18 fandt jeg ud af, at jeg de seneste tre år har modtaget en anden lejers regnskaber. Da det med stort besvær lykkedes mig at overbevise udlejer om, at jeg havde fået det forkerte regnskab modtog jeg et korrigeret for det seneste år i august måned. For alle tre år er jeg blevet opkrævet efterbetalinger. Mine ihærdige protester resulterede i, at jeg har fået noget af efterbetalingerne tilbagebetalt – også for de to forgående år.

      Har jeg krav på, at få hele efterbetalingerne tilbagebetalt og hvorledes skal jeg i givet fald forholde mig? For et par måneder siden rettede jeg henvendelse til ejendommens administrator med en forespørgsel herom. Trods rykker for svaret har jeg ikke opnået nogen reaktion.

    • #19243
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Du skal helt klart have efterbetalingerne tilbage for alle tre år. Du kan muligvis blive ramt af den almindelige tre-årige forældelsesfrist for det ældste af varmeregnskaberne.
      Du bør hurtigst muligt sende en klage til Københavns Huslejenævn herom.
      Meld dig ind i Amager Lejerforening og få yderligere rådgivning.
      Se foreningens adresse under Lejerforeninger i menubjælken

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.