Lejlighed ikke klar til indflytning?

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Lejlighed ikke klar til indflytning?

Viser 2 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #18043
      John
      Gæst

      Jeg skulle have været flyttet ind i en lejlighed d. 1., men har nu fået et brev om, at det ikke er klar til indflytning foreløbig, hvorfor jeg må vente én måned.

      Har jeg krav på erstatning/genhusning? Eller lignende?

    • #18044
      John
      Gæst

      Det skal siges, at jeg først fik brevet i går (hvorfor jeg mener der er tale om en sen udmelding) og det er virkeligt vanskeligt for mig at finde en løsning.

      Derudover har jeg også opdaget, at de har ændret i lejekontrakten, hvorfor der nu er kommet en “seneste udflytning” på. Det var der ikke i den oprindelige lejekontrakt. (Der er tale om en ungdomsbolig!).

      Det er forøvrigt en af de største boligselskaber i Danmark der er tale om.

    • #18054
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Hvis grunden til den forsinkede indflytning skyldes udlejeren (boligselskabet) har du krav på erstatning. Det kan f.eks. være udgifter til hotelophold i den måned du er hjemløs.

      Du kan også vælge at ophæve lejemålet. I så fald skal du have dit depositum ubeskåret tilbage.

      Meld dig ind i en lejerforening og få bistand.

      Med venlig hilsen,

      Jakob Lindberg

Viser 2 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.