Lejestigning af garage

Tagget: 

Viser 3 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #14470
      MM MM
      Medlem

      Er der nogle regler for hvor meget en garage må stige i leje ? og er garager omfattet af lejeloven ?

    • #14471
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Der er to slags garager:

      1) Garager, der er en del af et boliglejemål. Disse lejemål er omfattet af reglerne om lejestigning i enten lejeloven, boligreguleringsloven eller lovgivningen om almene lejemål. Da jeg ikke ved, hvilket slags lejemål du bor i, kan jeg ikke konkretisere det nærmere.

      2) Garager, der udlejes separat. Disse garager er omfattet af erhvervslejeloven. De ligger uden for det område vi rådgiver om, men du kan få nærmere oplysninger ved at kontakte en erhverslejerorganisation, f.eks. Danmarks Erhverslejerforening.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

       

    • #19089
      Hejlsberg
      Deltager

      Hej
      Jeg bord i en privat ejendom, som lejer og har fået en leje stigning på min garage 113 % jeg ved ikke lige om det er en del af lejemålet, men den er på samme opkrævning som vores husleje.
      Hilsen Martin

    • #19101
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Hej Hejsberg

      Jeg kan ikke ud fra dit spørgsmål se, om garagen hører til dit lejemål eller ej.
      Jeg vil foreslå, at du kontakter enten en lejerforening eller en advokat-retshjælp for at få rådgivning. Medbring lejekontrakt, varslingsskrivelse og evt anden korrespondence vedrørende garagen.

      Med venlig hilsen
      Jakob Lindberg

Viser 3 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.