lejerskifte

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #8866
      Anonym
      Gæst

      Min veninde og jeg flyttede sidste år sammen i en lejelejlighed. Jeg flytter nu fra lejligheden og da det er mit navn der står i kontrakten vil vi gerne ha det ændret til min venindes navn, da hun stadig bliver boende. Vores udlejer siger nu, at det svarer til at han får en ny lejer og derfor skal han bruge 2 uger på at sætte lejligheden helt i stand. Min veninde har i de 2 uger ingen steder at flytte sine ting hen, så det er et stort problem.
      Kan det virkelig være rigtigt, at han ikke bare kan ændre navnet på den nuværende lejekontrakt? Hun har jo haft folkeregisteradresse på adressen det sidste år, så hun er jo ikke en “ny” lejer?
      Mvh Sarah

    • #8867
      Anonym
      Gæst

      Jeg går ud fra, at der er tale om en privat udlejer. I så tilfælde er der ikke nogen regler, som forhindrer udlejer i at lade din veninde fortsætte i lejemålet, således som du foreslår.
      Dette kunne tyde på, at udlejer vil benytte sig af muligheden for at hæve huslejen eller stille andre betingelser. Det vil din veninde ikke kunne modsætte sig i første omgang, da hun ikke har et retskrav på at fortsætte lejemålet.

      Man kan dog efterfølgende få lejen sat ned, hvis den er for høj

      Hun bør melde sig ind i den lokale lejerforening og få bistand.

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.