Lejelovens § 43

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #8730
      Anonym
      Gæst

      Hvis ellers min lejelov er nogenlunde i overensstemmelse med den gældende står der i § 43 stk 1 første Punktum:
      “Har udlejeren som følge af en undskyldelig fejl glemt af medtage en udgiftspost på regnskabet, kan udlejeren til det følgende varmeregnskab overføre den del af posten, som ikke overstiger 10 pct. af de samlede udgifter i det først afsluttede regnskab”.
      Og andet punktum:
      “Udlejeren skal orientere lejerne om størrelsen af en overført udgift”.
      I cirkulæret til lejeloven mener jeg der står:

      “Har udlejeren som følge af en undskyldelig fejl glemt at optage en udgiftspost på regnskabet, kan udlejeren uden meddelelse til lejerne overføre posten til det følgende varmeregnskab, hvis det ikke optagne beløb højst udgør 10 pct. af de samlede udgifter i det først afsluttede regnskab”.

      Som jeg læser det, kan en udlejer overføre et hvilket som helst undskyldeligt beløb til det næste varmeregnskab, blot skal han, hvis beløbet er højere end 10 % af det først afsluttede regnskab, underrette beboerne.
      Er det korrekt forstået?

    • #8731
      Anonym
      Gæst

      Besvarelse af dette spørgsmål vil kræve en længere diskusssion, og falder dermed uden for brevkassens rammer.
      Hvis du vil dyrke de mange detaljer i dette spørgsmål kan vi anbefale dig at kontakte en lokal lejerforening: http://www.dklf.dk/DL/LFindex.htm

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.