Kogeplade sprunget

Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #19150
      Bolighjaelpnu
      Deltager

      Hej
      Min kogeplade er sprunget/gået i stykker.

      Jeg kom hjem efter at havde været på arbejde og havde handlet og stiller mine varer op på køkkenbord og kogeplade (småt køkken) hvor der ikke går mere end 10 sek. Så springer kogepladen ud af den blå luft!

      Jeg kontakter boligselsskabet dagen efter, hvor jeg må ringe ind og forklarer hvad der er sket. Medarbejderen mener at der må have været en brist eller en fabriksfejl.
      Og efter jeg indsendte billede af skaden og serie nummer for de kunne bestille et nyt.

      Skriver de så at det er selsforskyldt!

      Jeg henviser til vores vedligeholdelse reglement ordning A.

      Hvor de har pligt til at ordne komfur m.m.

      Og kun hvis der er begået misligholdes af det lejede kan de ikke sige jeg selv skal betale for skaden.

      Selvom jeg har forklaret og henvidst til reglement. Så afviser de stadig da de siger det er selsforskyldt!

      Skal jeg nu bare svarer dem hvordan de kan bevise deres påstand? Eller tage dem dierekte i huslejenævnet?

      Jeg har vidne på det er sket uden jeg har gjort noget. (Min kæreste har til stede)

      De kan vel ikke bare sige det er selsforskyldt uden at kunne bevise det?

      Vh

      En fortvivlet lejer

    • #19175
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Hej Bolighjælpnu

      Først vil jeg undskylde den lange svartid.

      Du har ret i, at det er boligselskabet, der skal bevise, at der er tale om misligholdelse.

      Du kan indbringe sagen for beboerklagenævnet i kommunen, som kan give udlejer påbud om at reparere eller udskifte komfuret.

      Hvis du har brug for bistand til sagen bør du melde dig ind i Roskilde Lejerforening, Se kontaktoplysninger i menuen, Lejerforeninger.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.