Juridiske rettigheder

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #8944
      Anonym
      Gæst

      Min kæreste og jeg er for nylig flyttet til ny bolig sammen.
      Tidligere havde vi vær vores lejlighed.
      Han opsagde sin lejlighed d. 8/5-08 (udlejeren skrev tilbage, at dette galdt fra pr. 1/6 til og med 1/8-08)
      Imellem tiden har flyttet hans (og mine) ting fra denne lejlighed, og var godt klar over, at vi så stod med to huslejer.
      Udlejeren ringede d. 18/7, og meddelte, at der var en del der havde ringet på boligen. Min kæreste siger til ham, at lejligheden skulle være reng. og indflytningklar. Udlejeren får tilladelse til, at syne lejligheden uden min kærestes tilstedeværels., da han var forhindret den dato.

      lidt over en uge senere modt. min kæreste et brev fra udlejer.
      Han havde konstateret en del ting, som ikk havde vært iorden. bla. reng. hvorefter han skriver, at han havde måtte bruge 2dage på dette.

      Endvidere havde han noteret i brevet, at den nye lejer havde lejl. pr. 1.9.08.
      Endvidere havde han noteret, at han havde givet tilladelse til, at den nye lejer fik adgang til lejl. i starten af august.

      Jeg ringer og inform. ham omkr. at betaler vi husleje i aug. er lejl. juridisk vores. og derfor kan han ikke “bare” tillade dette på vores vegne.
      Til sidst siger han, at vi bare ska lade være at betale august, han trak det bare over dep. -Og dette går jo ud på et!

      Men i mit synspunkt, har han overskredet 2 ting:

      1. Han har givet ny lejer adagng i vores lejeperiode (uden vores accept)

      2. Han har selv ordnet ting der ikke var ok ved syn, hvilket vi heller ik har givet samtykke til.
      (end ikke han har da ret til at ordne ting i vores lejeperiode, eller??)

      Hvad gør vi ved alt dette?? -Hvis jeg altså HAR ret…?!

      -Kan han tillade sig, at trække penge fra dep. for den reng. vi ikke er blevet oplyst om??
      han har jo som sagt gjort det i vores lejeperiode.

      Håber på i kan hjælpe. Mvh. Tp

    • #8945
      Anonym
      Gæst

      Selv om udlejer ikke har ret til at trække penge fra dit depositum, så kan du ikke forhindre ham i det i første omgang.
      Til gengæld kan I eventuelt få pengene retur senere, hvis I indbringer sagenfor Huslejenævnet og får medhold.

      Jeg vil derfor opfordre jer til at indmelde jer i en lejerforening og få bistand til jeres sag.

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.