Jeg ved ikke hvor jeg skal starte

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Jeg ved ikke hvor jeg skal starte

Viser 2 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #18928
      imonfire
      Deltager

      Men lad os starte ved begyndelsen.
      d 15 april 2017 flyttede min Kæreste og jeg ind på en gammel ejendom med værksted (som jeg betaler extra for)ude på landet. Rod over det hele, mindede lidt om en skrotplads, men der blev lovet at det nok skulle blive rydet op. Jeg kom lige fra en depression, så havde brug for at få afstand til mennesker og larm. Vi blev tvunget til at flytte ind 14dage dage før den oprindelige dato, da der blev truet med at: ellers bliver den lejet ud til nogle andre. vi sagde OK fairnok.. og flyttede ind d 15april. På det tidspunkt var klargøringen hverken helt eller halvt færdig, så der blev nævnt at der ville blive lavet lidt på huset de næste par dage. det skulle jo laves, så det var jo helt iorden.
      De første 3 uger, bemærkede jeg et kæmpe strøm forbrug, dvs der var brugt for 1000kr extra. jeg fandt ud af at udlejeren gik og lavede ting i det værksted som jeg betalte for, han havde nogle rigtig gamle båndsave og høvl han gik og hyggede sig med, det fik jeg ham stoppet i, og sagde at den extra strøm regning skulle jeg nok æde, da jeg ikke havde nogle beviser. Jeg tog ham så flere gange senere i at lave ting til alle hans makkere, med strøm der gik på min regning, og i det værksted jeg betalte for. Jeg smed ham ud.. og bad ham om at fjerne hans maskiner, så jeg kunne komme til at få arbejdsborde sat op.
      Udlejeren kom og gik som det passede ham, (fælles gårdsplads på lejekontrakten )hvis det stod til ham 7 ud af 7 dage (han har nok brugt det som hans eget fristed) indtil jeg bad ham om at melde sin ankomst, og afvente svar fra mig, om det var ulejligt eller ej.. se hvis telefonen ikke blev taget af mig, dukkede han bare op, så man faktisk ikke kunne have et privatliv, uden farer for at der stod en i haven og gloede på man sad med en kold bajer, eller malede vinduer når man lagde på sofaen. han forstod aldrig hvad privatlivets fred betød.
      Udlejeren var af ældre dato, og det maler arbejde han var ved at lave, var en skrue uden ende. efter 6mdr var der stadig ikke færdig malet.
      Så Skete der det sørgelige, at udlejer afgik ved døden :O( så konen stod med det hele selv. Se… da udlejer og hans kone, brugte stedet til personlig opbevaring af skrammel, blev deres søn og sønnens kone sat på sagen med at få ryddet op. Det skulle jo selvfølgelig ske igennem aftale med mig, det var ikke altid jeg var hjemme, så jeg nævnte for dem at de skulle melde deres ankomst. det var de ikke vilde med, og jeg blev kontaktet af flere familie medlemmer, at de ville komme og gå som det passede dem. Jeg kan huske en episode, hvor jeg ikke fik åbnet døren da det bankede på, det var sønnen og hans makker, der skulle hente nogle ting, uden at melde ankomst. Se… da døren ikke blev åbnet af mig, pga jeg ikke var hurtig nok, gik de bag bygningen som jeg betaler extra for, og forsøgte at bryde ind, jeg så det,da jeg kom rundt om hjørnet og spurgte:HVa fanxxx… er i ved at begå indbrud??
      De har været der over flere gange, og er ved at tømme bygningerne for ragelse. Men meget af det ragelse er blevet smidt i en bunke udenfor, lige precis der hvor jeg nævnte for dem var en dårlig ide, da jeg bruger det som indflyvnings bane i mit arbejde (Drone Tester)
      Det skrammel de er ved at stable i en bunke, har lagt der i flere måneder nu, og kommer ikke videre, naboerne tænker nok at det er en være losseplads vi bor på. Og det er svært at få det gjort hyggeligt her når sommeren er på vej.
      Jeg bad om en plan fra deres side, ang fjernelse af affald, svaret var: vi fjerner det når vi har tid.

      øhhmm… jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre med de respektløse mennesker.. Vi vil meget gerne blive boende i ro og fred, men det er meget svært når man har nogen rendende og smider affald, glemmer at lukke porte og døre, laver indbrud, da de syntes det er i deres ret ( det er jo deres bygninger) i tide og utide inkl weekender

      jeg kan ikke gøre noget ved det hvad der er sket i datiden. men jeg vil meget gerne have deres skrammel væk, så jeg kan få lavet en hyggelig have jeg gider rende rundt i.

      Er der overhovedet noget der kan gøres?

      Cheers imonfire.

    • #18936
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Hej Imonfire

      Det bedste du kan gøre er at klage til huslejenævnet i din kommune. Huslejenævnet kan give udlejer påbud om at renholde og vedligeholde ejendommen. De kan give udlejer en frist til at bringe tingene i orden i visse tilfælde kan de nedsætte lejen, hvis ejendommen ikke bliver vedligeholdt sådan som udlejer har fået påbud om.
      Meld dig ind i Haderslev og Omegns Lejerforening og få bistand til sagen.

      Med venlig hilsen,
      Jakob Lindberg

    • #18938
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Du kan finde kontaktoplysninger på Haderslev Lejerforeninger ved at klikke på Lejerforeninger i menuen ovenfor

Viser 2 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.