Indvendig vedligeholdelse

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11599

      Hej
      Jeg har netop modtaget en lejekontrakt, hvor der står, at jeg som lejer skal sørge for den indvendige vedligeholdelse, og det er uddybet under “særlige bemærkninger”: “Ad §8: Lejeren har den fulde indvendige vedligeholdelse, og lejer forpligter sig til at holde det lejede i god vedligeholdelsesmæssig stand. Lejerens vedl. pligt omfatter herunder fornyelse af maling, vægbeklædning., hvidtning, gulvbelægning m.v., vedl. og fornyelse af døre, vedl. og udskiftning af låse, nøgler, beslag, ruder, vandhaner, WC-skåle m/sæde, vaskekumme, elektriske installationer og armaturer og lyskilder af enhver art, foretage rensning og vedl. af evt. fedtsamlere og vandlåse ved afløb og vask og WC samt rensning og vedligeholdelse af alle øvrige installationer i det lejede”

      Samtidig står der vedr. udflytning: “Istandsættelsesarbejderne skal udføres af momsregistrerede og faguddannede håndærkere, som udlejer rekvirer.”
      Må jeg ikke selv rekvirere malere og håndværkere, når det er mig, der står for den indvendige vedligeholdelse?

    • #11600
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Den sidste passus i kontrakten gælder kun, såfremt lejligheden ikke er nyistandsat på det tidspunkt, hvor du afleverer nøglerne.

      Så længe du bor i lejligheden, har du ret til selv at rekvirere maler. Hvis din lejlighed er nymalet med de samme farver og den samme kvalitet, den dag du afleverer nøglerne, kan udlejer ikke kræve at der foretages istandsættelse på din regning.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.